sponsor

KLIK [X] 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close

Buta Seumur Hidup Kena Prank Baling Telur Busuk


Anda pasti pernah menyambut hari lahir bersama rakan sebaya tak kiralah di hostel atau di tempat kerja. Selalunya, sambutan dibuat secara spontan dan meninggalkan kelucuan serta memori.

Membaling telur dan tepung merupakan tradisi yang sering digunakan oleh sebahagian dari kita. Memang bersepah dan kotor dibuatnya bila menyambut hari lahir ini.
Namun tahukah anda terdapat risiko yang sangat besar ditanggung oleh seorang pemuda gara-gara prank baling telur busuk.
Pemuda bernama Yusuf ini menjadi buta dan tidak boleh melihat lagi setelah menerima jangkitan akibat telur busuk yang dibaling di mukanya ketika menyambut hari lahir.
Sumber dari facebook Bogor Channel
Matanya mengalami iritasi dan menyebabkan mata hitamnya diselaputi dengan selaput putih. Akibatnya, dia menanggung buta seumur hidupnya dan segalanya tidak lagi seperti dahulu.
Sumber dari facebook Bogor Channel
Kisah ini menjadi viral dan mendapat komen yang bercampur baur dari warga laman sosial. Perbuatan atau tradisi sebegini harus dihentikan kerana ia tidak mendatangkan kebaikan langsung.
Sumber dari facebook Bogor Channel
Tidak salah nak menyambut hari lahir, namun haruslah disambut dengan penuh kesyukuran dan bukannya membazir. Seronok memanglah seronok, tapi jika teraniaya begini siapa yang harus dipersalahkan, betul tak?

0 Response to "Buta Seumur Hidup Kena Prank Baling Telur Busuk"

Post a Comment