sponsor

KLIK [X] 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close

Berita Terkini Emas Badminton Beregu Campuran Di Olympic Rio Dtarik Balik



RIO DE JANEIRO - Kem badminton negara yang dikecewakan oleh China dalam aksi final Olimpik beregu lelaki malam tadi kembali ceria apabila telah dikhabarkan tentang penarikan semula pingat emas oleh Majlis Olimpik daripada beregu sensasi China Hai Feng & Zhang Nan kerana didapati positif bahan terlarang.




Lebih manis, berita ini menamatkan penantian 60 tahun untuk memenangi pingat emas pada pada temasya Olimpik setelah kali terakhir dilakukan oleh pasangan beregu negara Kim Hock-Soon Kit untuk pingat perak di Atlanta 1996.




Pada aksi final semalam pasangan beregu negara V Shem-Wee Kiong menang pada set pertama 21-16 namun ditundukkan pada set kedua dan ketiga 11-21 dan 21-23 dalam masa 1 jam 10 minit.




Dengan penarikan pingat emas ini nyata menggembirakan 30 juta rakyat Malaysia yang dahagakan kejayaan memenangi pingat emas di Olimpik dan pasti akan menjadi kenangan manis dalam lipatan sejarah negara Malaysia. Namun begitu berita ini tidak dapat direalisasikan dalam alam nyata kerana berita ini hanya berlaku dalam mimpi saya malam tadi. Sekian. Majulah sukan untuk negara.

jangan.marah....😂😂😂

0 Response to "Berita Terkini Emas Badminton Beregu Campuran Di Olympic Rio Dtarik Balik"

Post a Comment